ADU N CHANGKAT JONG MENZIARAHI EMAJA MENINGGAL DUNIA

Sabtu, 29 Mei 2010


(YB Hj. Anuar serta orang ramai menunggu ketibaan van jenazah.)

TELUK INTAN, 29 Mei - Pagi tadi ADUN Kawasan Changkat Jong YB Hj. Mohd. Anuar Sudin dan isteri telah menziarahi kematian seorang remaja di Taman Intan Mas dekat sini. Remaja tersebut ialah Mohd. Firdaus bin Khosni telah meninggal dunia akibat kemalangan jalan raya. Allahyarham merupakan seorang pelajar tingkatan lima di SMK Seri Perak Teluk Intan.

Taman Intan Mas merupakan taman perumahan yang terletak di dalam PAS Cawangan Rumah Awam di mana YB Hj. Anuar sendiri adalah ketua cawangannya.

Mengulas akan kemalangan tersebut, ADUN Changkat Jong amat prihatin serta memandang serius akan peningkatan jumlah kemalangan jalan raya yang melibatkan remaja. Beliau menyatakan, iktibar daripada peristiwa tersebut ialah setiap yang bernyawa akan merasai mati.

"Maut tidak memilih umur. Orang tua akan mati. Orang muda dan kanak-kanakpun akan mati. Apa yang penting ialah setiap umat Islam mesti sentiasa berada dalam keadaan bersiap sedia untuk menghadapi mati dengan mengerjakan segala suruhan Allah dan menjauhi sehala laranganNya, " tambah beliau.

"Dalam masa yang sama, segala peraturan dunia yang tidak bercanggah dengan Islam seperti pemakaian topi keledar hendaklah dipatuhi".

Sehubungan dengan itu, beliau menasihati para remaja agar sentiasa berhati-hati ketika menunggang motosikal serta sentiasa mematuhi peraturan jalan raya.


YB Hj. Anuar bersama orang ramai menyambut jenazah.


YB bersama tetamu yang hadir.

0 ulasan:

Catat Ulasan

About This Blog

  © Blogger template Noblarum by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP