KEANGKUHAN & KESOMBONGAN BN DI HULU SELANGOR DIBALAS DI SIBU

Isnin, 17 Mei 2010



Posted by MisbahulMunir Monday, May 17, 2010

PRK Hulu Selangor UMNO BN gunakan segala keangkuhan, kesombongan dan ketakabburannya bagi menolak sokongan rakyat kepada PR. Dalam kempen-kempen BN di Hulu Selangor, mereka mengelabui rakyat kononnya PR di Selangor, Kedah, Pulau Pinang, Kelantan dan juga Perak tidak melakukan apa-apa untuk rakyat. 2o tahun PAS perintah Kelantan, selama itulah kerajaan PAS Kelantan dinapikan oleh BN pusat, seolah-olah 20 tahun perintah Kelantan tidak ada apa-apa yang dibuat oleh Kerajaan Kelantan. Rakyat Kelantan tidak tertipu, mereka hanya mahu menipu rakyat di tempat lain. 2 tahun PR memerintah 3 negeri juga dinapikan oleh UMNO BN.

Sama jugalah di Perak, 11 bulan PR memerintah Perak, banyak perubahan yang telah PR buat, tetapi semuanya dinapikan oleh UMNO BN. BN mendabik dada dengan sombong dan angkuh kononnya hanya UMNO BN sahajalah yang boleh membangun dan memberi kesejahteraan kepada rakyat. Kenyataan sombong ini dengan jelas menolak adanya kuasa yang maha besar iaitulah ketentuan Allah swt.


Sombong, angkuh, dan takabburnya mereka di Hulu Selangor dan sebelumnya di Bagan Pinang dibalas oleh rakyat Sibu. Rakyat Sibu menolak propaganda murahan UMNO BN, menolak amalan rasuah Najib, menolak politik sempit BN, menolak sentimen perkauman, menolak tawaran-tawaran berjuta ringgit semata-mata mahu memancing undi, menolak kepimpinan Taib Mahmud, menolak 1 Malaysia. Pendek kata semua propaganda dan kempen jahat mereka yang bernilai ratusan juta ringgit ditolak oleh kecerdikan dan keterbukaan rakyat Sibu.

PAS yang tidak ada satu cawangan pun di Sibu, tidak ada pimpinan PAS di Sibu, ahlinya pula cuma belasan orang sahaja, apatah lagi program PAS tidak pernah dianjurkan di Sibu, tetapi pendekatan PAS dalam kempen-kempen di Sibu ternyata lebih disenangi oleh penduduk tempatan berbanding dengan UMNO yang turut membantu calon BN. Ini merupakan petanda baik PAS boleh bertapak di Sibu dan menjadi saingan kepada parti yang dipimpin oleh Taib Mahmud.

Rakyat di negeri lain terutamanya negeri-negeri yang masih diperintah oleh BN di Semenanjung wajar belajar berpolitik dengan rakyat Sibu. Rakyat Sibu lebih terbuka dan cerdik pemikiranya. Berpuluh menteri kabinet berkampung di Sibu, berulang aliknya PM dan TPM ke Sibu menjanjikan program dan melaburkan projek ratusan juta untuk rakyat Sibu, namun ditolak mentah-mentah oleh rakyat Sibu.

Majoriti 398 walaupun kecil angkanya, tetapi besar artinya kepada perubahan yang lebih besar pada pilihanraya akan datang. Ia juga satu isyarat kepada BN untuk membuat persiapan dan bekalan menuju hari kehanjuran.

PR jangan pula sombong dan angkuh dengan kemenangan ini. Jadikan ia satu perangsang ke arah pengukuhan ikatan sesama PR, juga pengukuhan ikatan hati ke atas rakyat, rakyat sentiasa didekati, diambil tahu kesusahannya, dihiburkan hatinya, diperjuangkan nasibnya dan dihargai nilai harga dirinya, Insya Allah PR akan sentiasa di hati rakyat. Kemenangan Sibu adalah penebus kekalahan di Bagan Pinang dan Hulu Selangor dan perangsang kemenangan besar PRU akan datang.

0 ulasan:

Catat Ulasan

About This Blog

  © Blogger template Noblarum by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP